L’ajuntament de Badalona i Marina Badalona: mentides i manca de control

La Vanguardia publica avui un article que fa por.

Resumint: L’ajuntament de Badalona va mentir a la premsa (i a tots els badalonins) dient que uns terrenys estaven contaminats per tal que Marina Badalona es fes amb un solar (amb un préstec de l’empresa Badalona Building Waterfront (BBW)). Uns anys desprès i amb una recalificació pel mig que augmentava la edificabilitat, Marina Badalona va pagar el préstec lliurant el solar a BBW. Així, la mentida de l’ajuntament va servir per a que BBW guanyés 14 milions d’euros.

A banda, des de 2001 (i sense que La Vanguardia especifiqui si continua igual) l’ajuntament de Badalona no intervé en els comptes i l’administració de Marina Badalona, malgrat ser propietària del 50% de l’empresa.

A continuació teniu les parts de l’article que he trobat més interessants, però millor llegir-lo sencer: La Guardia Civil lleva diez años tras las maniobras de Luis Garcia.

El juez de la Audiencia Nacional Baltasar Garzón investiga en Badalona la venta de unos terrenos públicos que generaron un jugoso pelotazo de 14 millones de euros. El beneficio no fue para la ciudad sino que se habría volatilizado en los bolsillos de las constructoras y, según el juez, de diversos intermediarios entre los que figura Luis Andrés Garcia, Luigi.

Les negretes del següent paràgraf són meves.

Ante la posibilidad de que el terreno cayera en manos ajenas, el Ayuntamiento llegó a engañar a la prensa asegurando que estaban contaminados. Pero las estrecheces financieras de Marina Badalona se resolvieron pronto con la aparición en escena de Badalona Building Waterfront (BBW). La empresa estaba participada por Caja Navarra (45%), Schroeder Invest (45%) y la propia Marina Badalona (10%). En el 2002 otorgó un crédito de 13,2 millones de euros a la sociedad pública gestora del puerto que dirigía, el hoy imputado por Garzón, Juan Felipe Ruiz. Marina Badalona pagó 14 millones por los terrenos. La contaminación se había disipado.

De acuerdo con la investigación, un año más tarde, Marina Badalona enjugó aquel crédito entregando la finca a BBW tras proceder a una recalificación que otorgaba a parte del terreno una edificabilidad de 17.000 metros cuadrados. Luego la finca se volvería a vender, pero esta vez por 28 millones de euros a la inmobiliaria Espais. Parte del botín obtenido, 14 millones, habría ido a parar a los intermediarios.

Juan Felipe Ruiz era uno de los hombres protegidos por el alcalde de Santa Coloma, Bartomeu Muñoz que, a su vez, era íntimo amigo y colaborador de Luigi, quien habría hecho de cicerone de los potentados en busca de saldos en la periferia de Barcelona.

Lo más asombroso es que esta empresa pública que gestionaba el proyecto urbano más importante de los últimos cincuenta años en Badalona estaba fuera de control del propio Ayuntamiento. Desde el 2001, y por razones que nadie ha explicado aún, el municipio se había inhibido de la intervención y la contabilidad de Marina Badalona y traspasó esa tarea al consejo comarcal que poseía el otro 50% de la sociedad.

6 pensaments sobre “L’ajuntament de Badalona i Marina Badalona: mentides i manca de control

  1. S’hauria de mirar si l’ajuntament té el 50% de l’empresa marina badalona!

    sinó recordo malament l’empresa aquesta depèn del Consell Cormarcal totalment.

    No voldria posar la ma al foc, bé, es qüestió de assaventar-se.

  2. Maite Arqué y los concejales que gobernaban con ella entonces deberían ir ya todos a la cárcel

  3. L’informe de la UPC parla de la contaminació a la zona del port, que és on la Cros tenia les fàbriques. Per sobre de la via del tren, el que havia eren magatzems i, per tant, la contaminació és menys probable.

    El solar de l’operació Pretòria està per sobre de la via del tren, per tant la informació de La Vanguardia és força creïble.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.