Comunicat de la Coordinadora d’entitats Badalonines de Cultura Tradicional i Popular Catalana

#lafestaésdetots

El passat dimecres 17 de juliol l’Ajuntament de Badalona va anunciar a través de la premsa que la Festa Major d’Agost quedaria reduïda a la mínima expressió: castells de focs i sardanes.

Les entitats de Cultura Tradicional i Popular agrupades dins la Coordinadora d’Entitats Badalonines de Cultura Tradicional i Popular Catalana (COENBACU TRAPOCA), expressem el nostre malestar pels següents punts:

• La Festa Major és patrimoni de la societat de Badalona i l’Ajuntament hauria de fer de pal de paller.

• És una decisió unilateral per part del govern municipal. Les entitats involucrades no hem rebut cap comunicació prèvia.

• És una falta de consideració i respecte a la dedicació, hores i esforços cap a les entitats que fem possible aquesta festa.

• En cap moment s’ha valorat com fer una festa major mes austera.

• És una sentència a mort a la cultura de la ciutat i a una tradició centenària.

Davant d’aquesta decisió del govern municipal del partit popular, la Coordinadora, com a entitat que té com a finalitat fomentar la cultura tradicional i popular catalana, i que treballa per la nostra ciutat, creu oportú manifestar que SI que hi haurà Festa Major d’Agost, amb la participació de tots i convidem a tota la ciutadania a sortir al carrer per gaudir d’aquesta festa més que mai.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *