La Maite marxa

Arribo tard? Potser sí, però potser no. Ara que ja ho sap tothom no cal que expliqui gaire 🙂

Això era un secret a veus. Molt abans de les passades eleccions municipals ja es deia que era l’últim mandat de l’alcaldessa i fins i tot, quan es va fer la llista electoral del PSC ja es parlava de qui seria, segurament, el proper alcalde/able del PSC a la ciutat: algunes fonts socialistes veuen com una operació de la direcció nacional per deixar el camí lliure cap a l’alcaldia al primer secretari Jordi Serra. El canvi posterior d’aquesta llista posant a Serra per davant de Serrano, va reforçar aquesta suposició. Així que, mirat per aquesta banda, tot l’enrenou muntat em sembla, amb tots els respectes, un xic exagerat.

Ara bé, és veritat que és massa d’hora. No entenc massa (i segur que no soc l’únic) el perquè d’aquest “premi” per a la Maite. Potser ha estat la manera d’aconseguir que no complís la seva paraula d’esgotar el mandat?

De tot això el que em sembla més trist (tot i que ja és costum) és el fet que el PSC faci servir l’alcaldia per promocionar al seu proper alcaldable. Vaja que l’ajuntament es converteix en una mena de cartell de propaganda, al servei del partit guanyador de les passades eleccions 🙁

He llegit que la marxa de la Maite Arqué és una bona notícia per a la ciutat. No ho crec. No perquè cregui que és una gran alcaldessa, simplement no crec que el problema de la ciutat sigui ella, el problema és el PSC (o del PSC) de Badalona i això no canviarà amb el canvi d’aquesta persona.

Així, malgrat ser una notícia ja prou anunciada i no representar (des del meu punt de vista) un gran canvi a la ciutat, crec que el manifest “Volem votar el nostre alcalde” té un cert sentit, encara que sigui per denunciar la situació de la ciutat. Tot i això, estic amb el Marc Sallas quan diu el què falla a Badalona no és el mecanisme de successió a l’alcaldia < …> si no que tenim uns problemes estructurals, endèmics, fruit d’anys i anys de desídia.

5 pensaments sobre “La Maite marxa

  1. És molt trist que una persona que ha viscut i treballat tota la vida a la politica badalonina des de diferents seients se li recordi per la seva proximitat.
    Faltaria més.
    El balanç del partit socialista i en concret de la Maite al front de l’Ajuntamen de Badalona ha estat el de “engordar” la maquinaria municipal i en cap moment de engrasarla, posarla en marxa i que funcionès.
    Estem amb un encefalograma pla, sense idees i molt lluny de les persones.

  2. …La ley electoral, debe cambiarse…

    No vale. Es permisiva con la promoción personal de los políticos, en perjuicio de un sentido que dé -por encima de lo anterior- una interpretación de respeto máximo, al voto del ciudadano…

    Se nos dice…¡No votas a la persona.!…¡Votas al partido y con él; a una lista cerrada.!

    Pero seguidamente se nos “bombardea” sin descanso con la imágen de quién -a juicio de la dirección de partido- será la persona que “gane” nuestra confianza y con ella, nuestro voto.

    ¡Claro, se ha votado al partido.!… Pero la imágen del cabeza de lista, o séa: De la persona con quién -uno- se identifica,para que le gobierne; no deja de utilizarse. Es principal atractivo para muchos votantes y las direcciones de los partidos, lo saben…Y lo utilizan.

    Luego -si interesa- paricular ó partidariamente y una vez “cumplido el objetivo” que consistía en ganar -de acuerdo con la ley- para el partido,una alcaldía. Si interesa-digo-;a los ocho meses, se substituye por el “comodín” que
    -incluso yá antes de las propias elecciones- quedó previsto…Y lo digo, con todo mi respeto para ése “comodín”. Se llame, cómo se llame…

    Insisto: Esa ley electoral, debe ser cambiada. Es -hoy en día- uno de los motivos que deben ser valorados, en relación con el abstencionismo. Los políticos, luego, cuando aparentan (digo yó) preocupación por la escasa participación. Sabiéndolo, no lo dicen…Y así seguimos.

    Saludos.

  3. Tens raó Joan. Si tot el que han tingut de bo aquests anys de la Maite ha estat la seva “proximitat”, no es pot dir que sigui un balanç positiu.

    Y Carles, cuanta razón tienes, votamos a un partido, sí pero ante la propaganda de una persona.

    Es más, esta situación de produce porqué el PSC pretende presentar a Serra como próximo alcaldable y le interesa que se vea bien antes de las elecciones para que la gente lo conozca. Si no fuese tan importante la figura del alcaldable no se harían estas cosas.

  4. …Mi percepción en relación con el Sr. Serra y las posibilides que -le adivino- para el gobierno de la Ciudad; no son negativas…

    Creo estamos ante una persona, cuyo trabajo por Badalona, -de ser el canditado a la sucesión- quedará reflejado “por lo recto”…para bién y para mal…no le tengo por persona que evite el compromiso con el ciudadano. Ni tampoco; el cara a cara,necesario…lo hemos de ver.

    La “negatividad” que -yó- le otorgo, así; de en trada. Es la que le viene ó vendrá dada, por el hecho de acceder a la Alcaldia sabiendo que lo hace, mediante una ley permisiva. Que no quiero.
    Y que es productora de desencanto ciudadano…
    Desencanto que -el Sr. Serra, debe valorar- para esmerarse aún más, en el trabajo que se espera ó esperaría de él…

    Saludos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.